'Hoor jij wat ik hoor?' Met deze vraag begint het prentenboek Ik voel een voet van Maranke Rinck. Eigenlijk zou het alleen een voelboek worden, maar het boek was zo succesvol dat er ook een 'gewoon' prentenboek van uitkwam. En succesvol was het ook vanmorgen toen de schrijfster in de klas was: voorlezen, luisteren, vertellen en voelen. Het kwam allemaal aan bod. De boeken, wat knuffels, een blinddoek en een papiertje om te ritselen, meer was er voor Maranke Rinck niet nodig om er een geslaagd bezoek van te maken. Morgen zijn de andere onderbouwgroepen aan de beurt.
Waar lopen we warm voor? Wat valt ons op? Welke activiteiten maken ons blij? Welke onderwijsontwikkelingen inspireren ons? Hoe gebruiken we oude en nieuwe media? Welke boeken betoveren ons? Hoe bereiken we leerkrachten, leerlingen en hun ouders? Je leest het hier.
Anke werkte voorheen in de kinderopvang en is daarom behalve leesconsulente dBos ook onze specialis
maandag 20 april 2009
maandag 6 april 2009
Speciaal voor groep 3 was de bibliotheek vanmorgen open. In de jeugdhoek stond een spel klaar dat een beetje lijkt op Party & Co: gooi met de gekleurde dobbelsteen een kies een opdracht van die kleur. Aan de hand van de opdracht werd er iets over de bibliotheek verteld. Er is getekend, geraden, naar boeken gezocht, met boeken gespeeld en er zijn geheimschriften gekraakt. Tot slot kregen de boekenwurmen nog een boekenlegger mee.
woensdag 1 april 2009
Voor denkers, uitvinders en knappe koppen...
...is er een te gekke activiteit in de meivakantie: Het ei van Columbus. Ben je tussen de 6 en 12 jaar en doe je graag nieuwe uitvindingen? Dan is dit wat voor jou! Je uitvinding mag je komen presenteren op maandag 4 mei op de uitvindingenmarkt in de bibliotheek in Capelle Centrum. De markt duurt van 13.00-16.00 uur.
Op woensdag 29 april kun je van 13.00- 17.00 uur je aan je presentatie komen werken in de bieb. Als je hulp nodig hebt, zijn we er natúúrlijk voor je! Geef je voor 28 april op via educatie@bibliotheekaandenijssel.nl. Bellen mag ook: 010 4503244.
Je kan ook lid worden van de hyve http://eiidee.hyves.nl/ of op Youtube kijken voor leuke filmpjes
Op woensdag 29 april kun je van 13.00- 17.00 uur je aan je presentatie komen werken in de bieb. Als je hulp nodig hebt, zijn we er natúúrlijk voor je! Geef je voor 28 april op via educatie@bibliotheekaandenijssel.nl. Bellen mag ook: 010 4503244.
Je kan ook lid worden van de hyve http://eiidee.hyves.nl/ of op Youtube kijken voor leuke filmpjes
maandag 30 maart 2009
Dansende koeien
In de onderbouwgroep van juf Karin hebben de kinderen een lenteliedje geleerd over dansende koeien. Heel actueel nu stichting Wakker Dier zich er sterk voor maakt dat de koeien inderdaad weer lekker naar buiten kunnen na een lange winter in de stal. Een filmpje kijken op Youtube hoorde daar natuurlijk bij. Dikke pret, met die dansende koeien....
Labels:
dansende koeien,
lente,
wakker dier,
youtube
Wie ben jij op internet?
Wat doe jij met je privégegevens op internet? Weet jij wat een hoax is? Houd je je wachtwoord echt voor jezelf? Met wie heb je contact via een chatbox? Deze vragen komen vandaag aan bod tijdens de les 'Veilig internet' in groep 6. Zoek je nog een leuk boek om te lezen? Er zijn er meer dan genoeg over dit onderwerp.
Ben je ook op hyves? Kijk dan eens op de de hyve van de biebbende....
maandag 16 maart 2009
maandag 9 maart 2009
Speurneuzen in de bieb
Vandaag waren twee middenbouwgroepen in de bibliotheek op bezoek voor het programma Speurneuzen. Met een pen en een vergrootglas gingen ze de bieb in om te speuren naar speuropdrachten die te maken hadden met 'leesboeken' en 'weetboeken'. Daarna speelden we nog een quiz over 'lees- en weetboeken'. Volgende week zijn de andere twee middenbouw groepen aan de beurt.
Labels:
bibliotheek,
middenbouw,
opdrachten,
quiz,
speurneuzen
Abonneren op:
Posts (Atom)
