Anke werkte voorheen in de kinderopvang en is daarom behalve leesconsulente dBos ook onze specialis

Posts tonen met het label elfjeswedstrijd. Alle posts tonen
Posts tonen met het label elfjeswedstrijd. Alle posts tonen

donderdag 15 september 2011

Wedden dat...

In

onze standplaats, Bibliotheek aan den IJssel, gonst het de laatste tijd. De ene activiteit na de andere vindt er plaats. Zo was er vorige week nog een bezoekje van Catherine Keyl in het kader van de elfjes, wordt het anders lezen punt geopend, en afgelopen week was er de aftrap van 'De Weddenschap'.Collega Jo is onze specialist jongeren. Ze ontving dagen achter elkaar de ene VMBO groep na de andere. 14- en 15-jarigen die worden uitgedaagd om De Weddenschap aan te gaan. Afgelopen dinsdag 13 september was het voor de kids wel een heel bijzonder bezoekje. Fotografen flitsten erop los, de projectleider van Stichting Lezen was aanwezig, én acteur Sergio Hasselbaink, die ze persoonlijk uitdaagt drie boeken te lezen dit komende half jaar. Hier lees je het stuk dat de volgende dag in Metro stond.
De Weddenschap is landelijk van start gegaan, bij ons in Bibliotheek aan den IJssel!

donderdag 8 september 2011

Winnaar Elfjeswedstrijd



Omdat groep 8 van juf Linda meedeed aan de Elfjeswedstrijd in onze bieb, kwam groep 8 vanmiddag even op bezoek voor de prijsuitreiking. En dat was niet voor niks! Een klein beetje beduusd nam Winand onder enthousiast applaus van zijn klasgenoten en trotse juf zijn prijs in ontvangst. Hij won onder meer een boek en een kaartje voor Biebsala met dit gedicht: 

Fruit
Erg gezond
En ook lekker
Goed voor je lichaam
Jammie!!




De Elfjeswedstrijd maakte deel uit van de activiteiten rondom de Week van de Alfabetisering. Meer Elfjes  van andere leerlingen,  NT2-cursisten en individuele deelnemers zijn te lezen op onze website.