Anke werkte voorheen in de kinderopvang en is daarom behalve leesconsulente dBos ook onze specialis

Posts tonen met het label NT2-onderwijs. Alle posts tonen
Posts tonen met het label NT2-onderwijs. Alle posts tonen

donderdag 8 september 2011

Winnaar Elfjeswedstrijd



Omdat groep 8 van juf Linda meedeed aan de Elfjeswedstrijd in onze bieb, kwam groep 8 vanmiddag even op bezoek voor de prijsuitreiking. En dat was niet voor niks! Een klein beetje beduusd nam Winand onder enthousiast applaus van zijn klasgenoten en trotse juf zijn prijs in ontvangst. Hij won onder meer een boek en een kaartje voor Biebsala met dit gedicht: 

Fruit
Erg gezond
En ook lekker
Goed voor je lichaam
Jammie!!




De Elfjeswedstrijd maakte deel uit van de activiteiten rondom de Week van de Alfabetisering. Meer Elfjes  van andere leerlingen,  NT2-cursisten en individuele deelnemers zijn te lezen op onze website.

dinsdag 2 juni 2009

Erg rustig in de school, maar...






... hard gewerkt werd er wel! De leerkrachten van de onderbouw zijn erg actief met het NT2-onderwijs. Deze dag is er van alles geïnventariseerd, bedacht en uitgeprobeerd. Allerlei talige spelletjes uit de verteltas bleken heel bruikbaar voor NT2-onderwijs én inpasbaar in de kosmische thema's van het Montessorionderwijs. Fijn om niet iets nieuws te hoeven maken, maar gewoon verder te kunnen gaan met iets wat al bestaat en werkt.
Ook zal de kamishibai in de toekomst vaker gebruikt gaan worden. 'Want we hebben dat ding hier wel staan, maar er zijn niet zo veel vertelplaten.' Maar dat is eenvoudig op te lossen: scan of fotografeer de prenten van een boek en print deze uit op (liefst) A3 formaat en kijk aan ... daar zijn de vertelplaten.
Al met al een vruchtbare dag, met oh... een heerlijke traktatie: monchoukersentaart. Zelfgemaakt door juf Annie. Mjam, mjam, mjam ;-).