Anke werkte voorheen in de kinderopvang en is daarom behalve leesconsulente dBos ook onze specialis

Posts tonen met het label zomerschool. Alle posts tonen
Posts tonen met het label zomerschool. Alle posts tonen

donderdag 27 augustus 2009

'Als het een maand had geduurd, was ik heel blij geweest'



Natuurlijk zijn er tijdens de Zomerschool heel veel foto's gemaakt door kinderen en begeleiders, maar vrijdag kwam er een echte fotograaf van de krant. En zo haalden we voor de tweede keer de krant. Geen wonder want het was ook zo leuk! Newroz (van Obs De Octopus): 'Als het een maand had geduurd, was ik heel blij geweest.'
Een selectie van onze eigen foto's is deze week nog te zien in de bibliotheek of op www.zomerschoolcapelle.hyves.nl.
Foto's en artikelen stonden in Ijssel- en Lekstreek en Postiljon van woensdag 26 augustus.

donderdag 13 augustus 2009

Geef mij de ruimte maar!


Na deze week nog één week vakantie te gaan... Nog even lekker van genieten dus! Maar niet voor de kinderen die zich hebben opgegeven voor de Zomerschool. Nou ja, wel genieten natuurlijk, maar niet van 'vakantie'. Er wordt namelijk vooral gewerkt. Aan heel veel leuke dingen, dat wel. We gaan lezen, proefjes doen, ontwerpen, bouwen, sporten, computeren, fotograferen en filmen en verslag doen op de speciale weblog. En dit allemaal over het thema: GEEF MIJ DE RUIMTE MAAR!

De zomerschool is een initiatief van BSN/Gemeente Capelle. Linc, Bibliotheek aan den IJssel en basisscholen De Horizon, De Klimop en Montessorischool Capelle werken mee aan dit project. Bovenstaand artikel komt uit De IJssel- en Lekstreek van woensdag 5 augustus 2009.