Anke werkte voorheen in de kinderopvang en is daarom behalve leesconsulente dBos ook onze specialis

Posts tonen met het label scrapblog. Alle posts tonen
Posts tonen met het label scrapblog. Alle posts tonen

donderdag 6 januari 2011

Boeken en digidingen


Op de Sjalomschool hebben 6 leerlingen zich van hun creatieve kant laten zien toen zij de schrijfster Marjon Hoffman en haar 100%-humor-boeken moesten ‘verkopen’ aan hun klasgenoten. Een kleine collectie aan glogsters, scrapblogs, piki’s en voki’s is verzameld op een speciale weblog. Wat dat zijn? Hele leuke websites waar iedereen op vrij eenvoudige wijze mooie dingen kan maken over elk onderwerp waar je enthousiast van wordt. Vooral glogster.com viel erg in de smaak omdat beeld en geluid gemakkelijk te verwerken zijn op deze site. Scrapblog.com bleek ook zijn nut te hebben voor andere dingen dan boekpresentaties: ‘Ik heb er een kerstkaart mee gemaakt en verstuurd’. Ook voki.com is meteen al ingezet voor andere doeleinden: ‘De voki geeft een rondleiding op de site van de kinderen van onze kerk. Ik heb hem zelf gemaakt en er opgezet.’

Het 'verkopen' is gelukt: ik ga nu als de brandweer naar de bibliotheek om minstens 10 exemplaren te reserveren van Mooi niks. Weten waar dat over gaat? Kijk hier :) De boeken blijven in elk geval nog tot eind januari in de klas.
Ouders waren ook uitgenodigd: 'Ik vond het erg leuk. Mijn kind was steeds enthousiast, zowel over de boeken als over wat jullie hier allemaal geleerd hebben. Ik krijg er zelf ook ideeën van. Ga je dit nog een keer doen?'

Wie weet...

donderdag 7 januari 2010

Schrijf je in!

Donderdag 21 januari start er weer een cursus 11 digidingen voor kids (groep 8). Je maakt er onder andere kennis met leuke fotofunsites, je leert er scrapbloggen en maakt je eigen stripverhaaltjes. Kosten: 5 euro. Interesse? Geef je snel op bij educatie@bibliotheekaandenijssel.nl
want vol is vol.

maandag 30 november 2009

Chatten en scrappen


De digidingen van afgelopen donderdag waren weer leuk! Volop gechat (een thuisblijver op de ziekenboeg was ook nog even online :)) en daarna druk in de weer geweest met scrapblog.