Anke werkte voorheen in de kinderopvang en is daarom behalve leesconsulente dBos ook onze specialis

Posts tonen met het label gamen. Alle posts tonen
Posts tonen met het label gamen. Alle posts tonen

woensdag 28 april 2010

weetwatzegamen.nl


Gamen? Leuk tijdverdrijf! Zeker als je weet dat je er misschien ook nog slimmer van wordt! Maar gevaren liggen altijd op de loer: gewelddadige inhoud of verslaving, bij voorbeeld. Uit nieuw onderzoek blijkt dat het gevaar van gameverslaving niet in de game maar in de gamer zit. De site weetwatzegamen.nl geeft veel informatie over gamen en alles wat daar bij komt kijken.

woensdag 3 februari 2010

Verslaafd?

  • je wordt er rustig van of krijgt er juist een kick van
  • als je het niet kan doen voel je je onprettig
  • in gedachten ben je er steeds mee bezig, ook als je het niet op dat moment echt aan het doen bent
  • soms leidt het tot ruzie met je omgeving (oeps)
  • misschien moet je het wat minder doen, maar het is zo leuk....

Herken je dit? Ik wel, hoor. Conclusie? Verslaafd! Ja, ik beken. Ik ben verslaafd. Nog nooit van iemand gehoord dat dat ernstig is. Want ik ik ben verslaafd aan lezen. Vervelender wordt het als je verslaafd bent aan roken. Of snoepen. Of gamen. De meeste mensen vinden een leesverslaving minder ernstig dan een gameverslaving. Maar er zijn mensen en onderzoeken die er een andere kijk op hebben. Bekijk ook dit filmpje eens. Van mening veranderd?

donderdag 26 februari 2009

Ook met de Wii kans op blessures....


Groningse fysiotherapeuten krijgen steeds vaker kinderen, maar ook ouderen in hun praktijk met Wii-arm. Het gaat om mensen waaronder kinderen die te lang met de wii-console gespeeld hebben. Dat zei de Groningse fysiotherapeut Auke Wagenmakers woensdagmiddag meldde depers.nl
Het zou volgens hem goed zijn wanneer kinderen niet te veel spelen met de populaire game-console. Hier zouden ouders meer op moeten letten, maar niet alleen kinderen komen bij de praktijk. Steeds vaker komen er ook ouderen bij de praktijk met een Wii-arm.